header.titleheader.subtitle
header.title
header.title
header.subtitle

Ședința Comitetului Consultativ desfășurată în cadrul Biroului Vamal Sud

La data de 28 septembrie curent, a fost organizată o nouă ședință ordinară a Comitetului Consultativ în incinta Biroului vamal Sud, în cadrul căreia au participat reprezentanții mediului de afaceri din raza de activitate a Biroului, brokeri vamali, specialiști în domeniul vămuirii și funcționari al aceluiași Birou.

Scopul organizării ședinței a fost eficientizarea activității vamale și promovarea parteneriatului existent între organele vamale și mediul de afaceri, precum și familiarizarea participanților cu modificările operate în domeniul de activitate al Serviciului Vamal. 

Astfel, în cadrul ședinței au fost abordate mai multe subiecte de interes precum ar fi: valoarea în vamă a mărfurilor, modalitatea de înstrăinare/comercializare a bunurilor importate și plasate în capitalul social aflate sub supravegherea vamală, modul de aplicare a facilităților fiscale și vamale la importul mijloacelor de transport cu destinație specială, declararea electronică TIR-EPD și necesitatea prezentării obligatorii de către transportatori de mărfuri sub acoperirea carnetului TIR a declarației prealabile în sistemul Electronic TIR-EPD, ș.a. 

Totodată, participanții au fost familiarizați cu noile modificări operate în domeniul de activitate a Serviciului Vamal, precum și s-a atras atenția asupra modului de completare a declarației vamale și erorile care au fost identificate la completarea acestora de către titularii declarațiilor.  

La finele ședinței, Doamna Antonina Vidrașco, Șef al Biroului Vamal Sud, a mulțumit tuturor celor prezenți pentru participarea activă și implicarea în activitățile de informare desfășurate de către Comitetul Consultativ, reiterând despre necesitatea menținerii în continuare a dialogului între mediul de afaceri și Serviciul Vamal. 

În același context și mediul de afaceri a adus mulțumiri organizatorilor ședinței pentru deschiderea instituției, manifestată prin transparența și informarea continuă a publicului larg cu cele mai noi modificări asociate domeniului administrării vamale.

Notă: Comitetul Consultativ reprezintă o platformă de comunicare cu comunitatea de afaceri, dar și un mecanism de consolidare a transparenței în activitatea organelor vamale. Scopul  acestuia constă în sporirea nivelului de cunoștință în rândurile societății civile referitor la politicile promovate de Serviciul Vamal, precum şi familiarizarea oamenilor de afaceri cu schimbările preconizate în legislația vamală.

Secția relații publice
Tel.: 022 574 211
press@customs.gov.md