Serviciul Vamal a elaborat o platformă electronică pentru depunerea sesizărilor cu privire la abuzurile din partea funcționarilor Serviciului Vamal.
Scopul Platformei este furnizarea cetățenilor a unui instrument de încredere pentru semnalarea problemelor referitoare la abuzuri și fapte de corupție printr-o platformă electronică, și care reprezintă cu certitudine una dintre modalitățile eficiente de favorizare a consolidării unei veritabile culturi anticorupție atât în cadrul instituției, cât şi în societate.
Platforma permite transmiterea informației despre cazurile semnalate, dar și transmiterea imaginilor foto/video, precum și urmărirea procesului de examinare a sesizărilor transmise.
Obiectivele acestei platforme au fost şi sunt reprezentate de descurajarea faptelor (potențiale) de corupție, a comportamentului profesional contrar eticii şi deontologiei profesionale, prin încurajarea persoanelor să ia atitudine fermă față de problemele care dau naștere unor practici contrare eticii și integrității în funcția publică.
Promovarea integrității și combaterea corupției în rândurile funcționarilor vamali reprezintă o prioritate pentru Serviciul Vamal și este un element fundamental pentru o bună guvernare și o administrație vamală modernă și eficientă.
Pe această cale, conducerea Serviciului Vamal, îndeamnă persoanele fizice și persoanele juridice, să informeze despre orice situație de conflict, cazuri de corupție sau eventuale fraude vamale.
Amintim că un alt instrument important, ce vine în sprijinul organului vamal și al cetățenilor care doresc să denunțe actele de corupție sau eventuale abuzuri de serviciu comise de funcționarii vamali este Centrul Unic de Apel (+373 22 78 8888), care integrează și linia specializată anticorupție, activă 24/24.
Video: Rezultatele înregistrate de către Serviciul Vamal de la începutul anului curent, în domeniul etică și integritate profesională.
Secția relații publice
Tel.: 022 574 211
press@customs.gov.md